ارائه خدمات تخصصی آزمایشگاهی در حوزه فرآورده های نفتی و محصولات مرتبط

اراک، کیلومتر 5 جاده خمین، پارک علم و فناوری، ساختمان کاوشگران، واحد 8

جلسه هم‌اندیشی آزمایشگاه‌های همکار در اداره‌کل استاندارد

جلسه هم‌اندیشی آزمایشگاه‌های همکار در اداره‌کل استاندارد

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران:
عضویت مرکز در اتحادیه های منطقه ای و بین المللی تایید صلاحیت و اعتبار بخشی یکی از دهها دستاورد کلان دولت شهید جمهور می باشد.
در جلسه ای که عصر روز سه شنبه، 1403/04/12 در اداره کل استاندارد استان تهران با حضور آزمایشگاههای همکار برگزار شد سید محمود هاشمی رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، با تاکید بر عضویت مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در اتحادیه بین‌المللی تایید صلاحیت آزمایشگاهی، عضویت جمهوری اسلامی ایران در مجامع منطقه ای و بین المللی تایید صلاحیت و اعتبار بخشی را یکی از دهها دستاورد کلان دولت شهید جمهور خواند و گفت: در دوره تحولی سازمان ملی استاندارد، تمام تلاش مرکز بر استقرار و اجرای الزامات ، تسهیل و تسریع فرایند تایید صلاحیت ، ارتقا جایگاه مرکز در سطح ملی و بین المللی ، تبدیل وضعیت آزمایشگاه استانی به 17025 ، متمرکز شده بطوریکه امروز آزمایشگاهها در مدت زمانی مشابه سایر کشورها تایید صلاحیت می شوند و این تاثیر مستقیم در صنعت و کیفیت کشور دارد. عضو شورای عالی استاندارد با اشاره به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بر اهمیت استفاده از ظرفیت تشکلهای تخصصی بعنوان نماد مشارکت مردم تاکید کرد: در تدوین تمامی روشهای اجرایی و شیوه نامه های مرکز ملی تایید صلاحیت، از نظرات انجمن آزمایشگاههای کشور استفاده می شود. ایشان رعایت الزامات بین المللی را در نظانم تایید صلاحیت کشور مهم دانست و آنرا غیر قابل اغماض و گذشت خواند و بر رعایت این الزامات توسط آزمایشگاه ها تاکید کرد .
دکتر هاشمی در پایان با اشاره به اهمیت نقش صنعت آزمون کشور در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: توصیه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مشارکت حداکثری در انتخابات است و انتظار می رود آزمایشگاه های همکار در تعیین سرنوشت کشور مشارکت حداکثری داشته باشند.

naciportal.inso.gov.ir

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + چهارده =