ارائه خدمات تخصصی آزمایشگاهی در حوزه فرآورده های نفتی و محصولات مرتبط

بهره‌مندی دانش‌بنیان‌ها و صنایع از ظرفیت‌های شبکه آزمایشگاهی در مسیر توسعه

بهره‌مندی دانش‌بنیان‌ها و صنایع از ظرفیت‌های شبکه آزمایشگاهی در مسیر توسعه

دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، از ظرفیت‌ها و تسهیلات این شبکه برای بهره‌مندی از گسترده‌ترین زیست‌بوم آزمایشگاهی به منظور توسعه فناوری و رسوخ نوآوری در صنعت گفت:
به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، استان فارس روز سه‌شنبه دوم بهمن‌ماه سال جاری، میزبان جمعی از مدیران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بود. در جریان این سفر، نشستی با حضور مدیران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و جمعی از مدیران و فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان فارس، برگزار شد.
مهندس مجتبی نسب دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، با حضور در این نشست ضمن ارائه‌ای از تاریخچه، ظرفیت‌ها و امکانات شبکه آزمایشگاهی، به معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شبکه آزمایشگاهی فناوری برای توسعه محصولات فناورانه، رسوخ فناوری و نوآوری در صنایع، انجام پژوهش‌ها و تحقیقات کاربردی پرداخت و گفت: هدف از ایجاد شبکه آزمایشگاهی، ارتقای بهره‌وری زیرساخت های آزمایشگاهی کشور است و زمینه را برای تحقق طرح‌های پژوهشی و فناورانه تا رسیدن به مرحله نهایی با ارائه امکانات مناسب آزمایشگاهی، همراهی و حمایت می‌کند.

 جناب آقای مهندس نسب بیان کرد: قانون جهش‌ تولید دانش‌بنیان در سال جاری، فرصتی بسیار خوب ایجاد کرده تا شرکت‌ها، صنایع و‌ همچنین آزمایشگاه‌های دانش‌بنیان از جمله آزمایشگاه‌های بخش خصوصی بتوانند از حمایت‌هایی از جمله اعتبار مالیاتی بهره مند شوند و صنایع می توانند از ظرفیت ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانش بنیان استفاده کنند. وی افزود: شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی همچنین از تحقق طرح‌های فناورانه و پژوهشی اولویت‌دار ستادهای توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، حمایت می‌کند.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + هفده =