ارائه خدمات تخصصی آزمایشگاهی در حوزه فرآورده های نفتی و محصولات مرتبط

توسعه همکاری‌ها برای تامین مواد مرجع آزمایشگاه‌ها

توسعه همکاری‌ها برای تامین مواد مرجع آزمایشگاه‌ها

زمینه استقرار استاندارد 17025
به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، نشست با پژوهشکده ارزیابی کیفیت و سامانه های مدیریت پژوهشگاه استاندارد با حضور مسئولان این مجموعه و اعضای شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی برگزار شد.
موضوع این نشست، همکاری در تامین و فروش مواد مرجع تولیدی پژوهشگاه استاندارد، بود و طی مشورت و تعامل با شرکت حکمت اندیش ممتاز یاس (حامی) در حوزه مواد مرجع و استاندارد در پژوهشگاه استاندارد مذاکره صورت گرفت.

در این نشست، ضمن بیان و تشریح اهمیت و فوریت تولید مواد مرجع داخلی با توجه به ارزبری بالای واردات مواد مرجع، مشکلات تأمین به‌واسطه وجود تحریم‌ها، و تسهیل تأمین نیاز آزمایشگاه‌ها به مواد مرجع بیان شد. در ادامه در خصوص الزامات استاندارد ۱۷۰۳۴ و تعداد 5 ماده مرجع تولید شده در پژوهشکده توضیحات لازم ارائه شد. شرکت حکمت اندیش ممتاز یاس (حامی) نیز بعنوان همکار و کارگزار شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی به برخی از تجربیات و توانمندی‌های خود در حوزه تأمین مواد مرجع، خدمات مازادسنجی، تأمین اشتراکی مواد مرجع و همچنین تسلط به حجم وتنوع بازار این حوزه در قالب مجری طرح همکاری شبکه‌ایی تأمین اقلام مرجع و استاندارد اشاره کرد. با توجه به الزام مراجع قانونی ملی و بین‌المللی و نیاز روز بازار و رقابت‌های زیاد ایجاد شده، شرکت‌ها و مراکز با حوزه فعالیت خدمات تخصصی آزمون و آزمایشگاهی را به سمت استقرار الزامات استاندارد ISO/IEC 17025 و دریافت گواهینامه آن سوق داده است.

یکی از الزامات این استاندارد و همچنین مشتریان این مراکز، تضمین کیفیت نتایج آزمون و درستی عملکرد تجهیزات آزمایشگاهی است. برای حصول اطمینان از درستی و قابلیت اعتماد عملکرد تجهیزات و نتایج آزمون‌ها، استفاده از مواد و ابزار مرجع/کنترلی گواهی‌شده دارای قابلیت ردیابی اندازه‌شناسی و عدم‌قطعیت مشخص یا مواد و ابزار مرجع/کنترلی با حداقل مشخصه‌یابی ضرورت دارد.

تامین مواد مرجع گواهی‌شده برای کالیبراسیون و بررسی میانی تجهیزات و فعالیت‌های کنترل کیفیت آزمایشگاه‌های ارائه دهنده خدمات تخصصی آزمون‌ها بسیار با اهمیت است که اثرگذاری مستقیمی بر جهش تولید به لحاظ ارتقای کیفیت محصولات دارد.

https://labsnet.ir

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 4 =